Harita Tasarımı
Harita Tasarım İçin gerekli Programlar

  = Harita Tasarım Aracıa

  = Compile Araçları
  = Haritalar için wad Dosyası olusturur
  = Bsp formatındaki haritaları map formatına çevirme

Şimdilik bu kadar program yeter bunlar temel İşlevler için ileride baska programlarda eklicem.Başlıyoruz;

Önce indirdiğimiz zip dosyalarını extrac edelim,ondan sonra valve hammer editörü yükliyelim.Yükledikten sonra,programın ayarlarını yapmaya baslıyabiliriz.

Valve Hammer Editör

Programı yükledikten sonra Çalıştırın bir pencere acılcak ve ayarlarla ilgili yardım isteyip istemediğinizi sorucak, hayır seçeneğine tıklayın ve karşımızda ayarlar tablosu, ekranda ki ayarları beraber yapalım şimdi.


Resimli anlatım


Game Configuration



Build Programs



General



2d views



Textures



Yazılı anlatım

Programı calıstırın Tools penceresinden Options u secin cıkan pencerede Game configurations seceneğine tıklayın,ayarları aşağıdaki gibi yapın;

Game configurations

Configurations:Edit butonuna basın daha sonra add butonuna en son acılan yere istediğiniz bir adı girin Ben Counter-Strike olarak atadım ismini.Daha sonra ok ve close tuslarına basarak pencereleri kapatın.

Game DataFiles:Add butonuna basın, Hammer ı yüklediğiniz yerde fdg isimli klasörün içinde counter-strike isimli fdg dosyası olucak onu seçin.

Texture Format:Burda ayar yapmıyacağız.

Map Type:Burda ayar yapmıyacağız.
Default PointEntity class:info_player_start ı seciyoruz.

Default SolidEntity Class:Func_wall ı seciyoruz.

Game Executable Directory:Counter-Strike nın klasorunun yerini belirtiyoruzç

Örnek:C:Program FilesCounter-Strikecstrike

Mod Directory:Tfc yada baska yüklü olan hl modlarının yuklu oldugu
klasörünün yerini belirtiyoruz(dikka sadece bir mod secilebilir).

Örnek:Bende cs1.6 yüklü olduğundan mod yüklü deil bende böyle gösterdim.
C:Program FilesCounter-Strikeplatform

Game Directory:Valve klasörünün olduğu yeri belirtiyoruz.

Örnek:C:Program FilesCounter-Strikevalve

RMF Directory:Haritanızı yaparken kaydetmek istediğiniz zaman nereye
kaydettiğinizi bilmeniz gerekir,belgelerim klasörüne Haritalarım isimli bi klasör
açın ve rmf directory e klasörünüzü tanıtın.

Örnek:C:Haritalarım(ben c de klasör actım).
Sıra geldi Build Programs Ayarlarına,panelden Build Programsı seçin ve
ayarları yapın;

Build Programs
Configurations:Counter-Strike yi seçin.

Not:Game Configurationda ki configurationsa handi adı girdiyseniz build
programda ki configurationsa daki isim otamatik çıkar iki adın da aynı
olmasına dikkat edin.

Game Executable:Hl.exe nin yerini tanıtın.

Örnek:C:Program FilesCounter-Strikehl.exe

CSG Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki csg.exe yi
tanıtın.

Örnek:C:Documents and SettingsSaS_sistemciDesktopzonershlcsg.exe

BSP Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki bsp.exe yi
tanıtın.

Örnek:C:Documents and SettingsSaS_sistemciDesktopzonershlbsp.exe

VIS Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki vis.exe yi
tanıtın.

Örnek:C:Documents and SettingsSaS_sistemciDesktopzonershlvis.exe


RAD Executable:Masaüstüne extract ettiğimiz zhlt klasöründeki vis.exe yi
tanıtın.

Place compile maps in this directory before running the game:

Haritanızı yaptınız compile ettiniz,compile işlemi bittikten sonra maplarımızı
kaydeticeğimiz klasörü belirtmemiz lazım.

Örnek:C:Program FilesCounter-Strikecstrikemaps

Not:Genelde olan bir hata var bazı yeni başlayan tasarımcılar maplarını
başka klasörlere kaydettikleri için compile bittiğinde oyun calıştıgında harita
bulunamadı gibi bir hata alıyorlar bunun nedeni,cs nin haritayı
bulamamasıdır,bunun olmaması için Place compile maps in this directory
before running the game:

Örnek:C:ProgramFilesCounter-Strikecstrikemaps ayarı bu şekilde yapın.O
zaman maplar direk cs maps klasörüne kaydedileceği için haritanız
açılacaktır.
Şimdi sıra 2d views ayarlarında,2d views penceresini seçin ve ayarları yapın.

2d views

Options:Burda Reorientprimitives on creaation in the active 2D view
seceneği hariç hepsini seçin dikkat Grid ayarlarına ellemeyin.

Grid:Burda ayar yapmıyacağız.


3d views

Burda ayar yapmıyacağız.

General


Undo Levels:Bu ayar haritanızı yaparken bir hata yaptınız ve geri almak
istiyorsunuz.O zaman buraya bir değer girin ve ne kadar geri almak istiyosanız
o kadar geri alın.

Not:Dikkat undo level değerinde bilgisayarının ram ı düşük olanlar için 50
ideal bir değer bu tur sistemi düşük olanlar fazla değer girmesinler yoksa pc
de kasmalar başlar.


Textures


Texture Files:Haritanızı tasarlarken kullanacağınız kaplamaların olduğu wad
dosyalarının yerini belirtir.
Örnek:C:Program FilesCounter-Strikecstrikecsdust.wad.
Diğer konularda Hammerda ki araçların ne işe yaradığını
acıklayacağım.Herkese kolay gelsin.Güzel Haritalar Yapmanız Dileği ile
Hoşçakalın.

Not:Arkadaşlar diğer verdiğim dersleri göremiyor yada bulamıyorsunuz tekrar anlatmak zorunda kalmıyayım diye aradığınız derslerle ilgili sayfaları buraya yazıcam

1)Nesnelere Özellik Verme(12.ci mesaj)

2)Noktasal Özellikler(28.ci mesaj)

3)Çalışan Araba Yapımı(savasci16 anlatmıştır)(104.cü mesaj)

4)Hammer İle İlgili Ayar ve Araç Kullanımı Hakkında Hazırladığım Video(144.cü mesaj)

5)Düşük Fps Sorununu Ortadan Kaldırma(Alıntıdır)(261.ci mesaj)

6)Harita Karemi Olması gerek(Tabiki hayır)(281.ci mesaj)

7)Cycler_sprite İle Haritaya Model Koyma(290.cı mesaj)

8)Waly İle kendi Wad Dosyanızı Hazırlayın(296.cı mesaj)

9)Makineli Silah Yapımı(kreww arkadaşımız anlatmıştır)(451.ci mesaj)

10)Wad Dosyasını Haritanın İçine Atma(Wadinclude yapımı)(475.ci mesaj)

11)Sprite yapımı(emrets61 anlatmıştır)(541. mesaj)

12)Transparan Kaplama Yapımı(emrets61 anlatmıştır)(552. mesaj)

13)Mayın Yapımı(dumbass arkadaşımız anlatmıştır)(2.konu, 28.ci mesaj)
CANLI İLETİŞİM
 
MsN - Messenger İletişim

 
Toplam 3960 ziyaretçimiz Oldu !!

Tüm Hakları Saklıdır @2009 Designed By arNoLd

Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol